Ouderportaal Inschrijven
  1. Home
  2. Corona
  3. KDV / Peuterwerk
  4. BSO
  5. Gastouderbureau
  6. Over ons
  7. Praktisch
  8. - Veelgestelde vragen
  9. - Aangepaste openingstijden
  10. - Inschrijven
  11. - Tarieven 2021 Kinderopvangtoeslag Werkloosheid
  12. - Tarieven 2022
  13. - De Bieënkorf App
  14. - Samenwerkingspartners Scholen voor Morgen
  15. - Documenten & formulieren
  16. - Nieuwsberichten
  17. Contact
Even bellen met… Bieënkorf medewerkster én onderwijsassistente Denise Strijkveen
27-02-2019

Even bellen met… Bieënkorf medewerkster én onderwijsassistente Denise Strijkveen

Denise Strijkveen werkt niet alleen bij Bieënkorf, maar is ook onderwijsassistente bij een Wijhese basisschool. Daardoor ziet ze sommige kinderen op twee plekken. We bellen even met Denise voor de vraag: waarom is het zo handig om een kind op school én op de BSO te zien?
 
Twintig uur per week werkt Denise bij de Jozefschool. Ze ondersteunt er de docenten van groep 3-4 en groep 7-8. Daarnaast werkt ze zes uur per week bij de Bieënkorf, waar ze op de groep ‘Bonte Bende’ staat. “Die combinatie is ideaal voor de doorgaande ontwikkelingslijn van kinderen.”
 
Duidelijk voor ouders
Want doordat Denise op beide plekken werkt, is er meer connectie. “Scholen willen meer verbinding met kindcentra en andersom. Dus het management van beide werkplekken stimuleerde de combinatie. De lijntjes zijn nu korter.” Sommige kinderen die op de Jozefschool zitten, ziet Denise ook in de middag, bij de BSO. “Dat is heel handig. Ik ken de kinderen al, dus ik kan makkelijk aan mijn BSO-collega’s vertellen hoe het met ze gaat. Naar ouders toe is dat ook fijn. Laatst was een kind op school hard gevallen in de pauze. Omdat ik aan het eind van de middag de ouders zie, kan ik ze zelf vertellen wat er gebeurd is. Daarnaast kan ik zorgen voor een bepaalde aanpak bij kinderen. Sommige kinderen hebben baat bij een bepaalde structuur. Als ze die op beide plekken ervaren, is dat wel zo duidelijk.”  
 
Zelfde structuur
Een voorbeeld van zo’n structuur is het kind dat een fase had waarin hij veel gecorrigeerd moest worden. “Mijn BSO-collega vroeg me advies: hoe doet jouw collega, de leraar van het kind, dat op school? Dat kon ik natuurlijk makkelijk terugkoppelen met de betreffende leraar. Het bleek dat ze het kind op dezelfde manier corrigeerden. Door zo met elkaar te blijven communiceren, kunnen we voor structuur en dus duidelijkheid zorgen. Dat hebben kinderen nodig.” 

Nog meer leren
Om die verbinding tussen verschillende partijen nog beter te maken, is Denise samen met andere collega’s gestart met de hbo-opleiding ‘PPKE’, oftewel ‘Pedagogisch Professional Kind en Educatie’. “Ik leer daar verdiepen wat ik nu al doe. Je wordt opgeleid om een verbindende functie te hebben tussen kinderopvang, basisscholen, jeugdzorg en welzijnsorganisaties. Je bent dan de schakel tussen de verschillende partijen. Dat sluit natuurlijk mooi aan bij de combinatie van mijn banen.”
  1. Sitemap
  2. Privacyverklaring